Een huis verkopen in Utrecht en omgeving.

Haal maximaal resultaat uit de verkoop van uw woning samen met een RE/MAX verkoopmakelaar van 's werelds grootste makelaardij.

Wanneer u uw huis wilt verkopen, komt daar veel bij kijken. De juiste presentatie, waardebepaling en verkoopstrategie zijn van groot belang. Onze ervaren makelaars zorgen voor het hele verkoopproces. Wij begeleiden u vanaf het eerste gesprek tot aan de notaris bij de overdracht. Met onze expertise van de lokale huizenmarkt bent u verzekerd van het maximale resultaat uit de verkoop van uw woning. Ontdek onze diensten voor woningverkoop.

 

Hoe verkopen wij jouw woning?

U heeft de keuze gemaakt om uw woning te verkopen. En wat nu? Als u uw huis succesvol wilt verkopen, kan het raadzaam zijn om de expertise van een RE/MAX verkoopmakelaar in te schakelen. RE/MAX biedt een verkoopproces aan dat is opgebouwd uit verschillende stappen, die stap voor stap met u worden doorlopen. Het gehele verkoopproces wordt begeleid door één makelaar.

 

Huis verkopen in 8 stappen

We streven ernaar om de verkoop van uw woning zo snel mogelijk te laten verlopen. We vertellen u graag hoe we dat aanpakken aan de hand van ons 8-stappen verkoopplan, bekijk hier het stappenplan.

Met RE/MAX kiest u voor:

  • Een persoonlijke makelaar met hyperlokale woningmarktkennis;
  • Het besparen van duizenden euro’s door aantoonbaar hogere opbrengstwaarde;
  • Een doorlooptijd van de verkoop die 12,7% sneller is dan het landelijk gemiddelde;
  • Meer dan 50 jaar ervaring in de makelaardij;

Zullen we anders kennismaken?

Wilt u uw huidige woning verkopen? Dan nodigen we u van harte uit voor een eerste kennismakingsgesprek op ons kantoor.

  • 2
    Als de Duivel een makelaar was geweest had hij hier gewerkt. Wat een ellendige persoon is die Miriam zeg. Slecht advies, totaal geen idee wat er in de buurt speelt. Wil niet iedereen over één kam scheren, maar als zij representatief is voor dit kantoor, dan hoef ik hen nooit meer te zien
    Henk Handerson
  • 10
    We have worked with RE/MAX Gildenhof office, specifically with Mr. Kadir Erol and Ms. Myriam, as our agents. We are non-EU expats and we had no chance to have a viewing beforehand. So we really needed a trusting party to represent us. Honestly it was a great experience to work with RE/MAX Gildenhof as agents. Despite the house crisis and our disadvantaged situation as expats, Mr. Kadir and Ms. Myriam managed to represent us in the best way possible! It was the first house we applied and just like we wanted and we managed to rent it out with their representation. They were very attentive to our every need which was really reassuring in our situation. Thank you! Hopefully we will buy our first house with you in the future as well, you are my number one realtor in the Netherlands!
    Pelin Şahin
  • 10
    Een hele fijne ervaring met Kadir Erol. Hij reageert snel op mijn mailtje, hij is erg klantvriendelijk en altijd op tijd.
    Britt Orchard
  • 9.3
    We werden geholpen door Hans Konings voor de verkoop van ons huis. Ik kan hem iedereen aanbevelen. Hele vriendelijke en open benadering, veel kennis van de markt en bereid tot alle kleine extra's om de verkoop zo goed mogelijk te laten verlopen! Echt super!
    Een funda gebruiker
  • 10
    Zeer fijn contact gehad met Hans van RE/Max gildenhof. Uiterst betrouwbaar, korte lijnen en een duidelijke visie. Met succes ons appartement te koop gezet met een prachtig eindresultaat. Absolute aanrader!
    R B
  • 10
    Zeer prettige en goede dienstverlening! Klantgericht
    Martijn Groot
  • 9
    Erg fijn en goed contact. Veel persoonlijke aandacht en goede begeleiding in het proces. Het verkopen van het huis is soepel en met zeer goed eindresultaat verkocht!
    Een funda gebruiker
  • 10
    Tijdens onze zoektocht naar ons eerste koophuis was Hans een hele goede hulp in het gehele proces, van zoeken tot aankopen. Dankzij hem is het ons gelukt om in deze lastige tijd een huis aan te kopen dat helemaal past bij onze wensen en mogelijkheden. Daarnaast verloopt de communicatie erg vlot en prettig en wordt er snel geschakeld indien nodig.
    Ties Van Noorden
  • 10
    Being expats, buying a house in Netherlands at the moment is very competitive and all decisions have to be taken very quickly. So finding someone with a feet and connect is very important. We are very happy and lucky that we found Hans. The package with Hans is very compatible as the amount of time that he spends is just amazing with us until we find our house. Hans is a very enthusiastic, genuine, honest and professional person who helped us chase our dream in a very easy and short span of time. We are very lucky that we found each other to buy our house. He is very knowledgeable and his experience is built with lot of connections which makes the process little easy and his advices and suggestions are honest and trustworthy. He answers all the questions and very much approacheable anytime for any kind of questions. We had him for almost all visiting houses with us and the guidance was very helpful. He always used to take our wishes and lead us to think in the right direction by giving an estimate of extra work and money to be spent on the house. This was very useful for us to understand how much to bid and to decide if we need to go for it. Never encourages to overbid and advices the worth of the house and at the end bidding is just the right number.
    Roopesh Chandrashekaraiah
  • 8
    Barbara is een doortastende makelaar. Ze kent de markt, ze kent de spelregels. Ze staat voor haar gemaakte afspraken en geeft support in raad en daad. Kort gezegd, meer dan tevreden.
    Een funda gebruiker

Huis verkopen in 8 stappen.

Wij doen er alles aan om de verkoop van uw woning zo spoedig mogelijk te laten verlopen. Wij leggen u graag uit hoe wij dat doen aan de hand van ons verkoopplan in 8 stappen.

Stap 1

Kennismaking

Wij starten met een gratis en vrijblijvend gesprek waarin wij kennis met elkaar maken en oriënteren over de wensen die u heeft. Gedurende het hele verkoopproces wordt u bijgestaan door dezelfde makelaar. Tijdens het kennismakingsgesprek komen de volgende punten aan bod:

  • Wie is RE/MAX Gildenhof?
  • Eén gezicht, korte lijnen
  • Lokale woningmarktexpert/ wijkmakelaar
  • Telefonisch 24/7 bereikbaar
  • Heldere tarieven en No cure, No pay
  • Wat is de situatie van de opdrachtgever
  • Wederzijdse inventarisatie

Stap 2

Marktanalyse

De verkoopstrategie en prijs van uw woning worden bepaald door zorgvuldige marktanalyse. In dit proces kijken wij onder andere naar de positionering van uw woning:

  • Waarde van de woning
  • Opname van de woning, staat van afwerking, courantheid, staat van onderhoud
  • Vergelijking met reeds verkochte woningen
  • Vraagprijs advies
  • Verkoopstrategie

Stap 3

Verkooppresentatie

Om uw woning succesvol te verkopen zorgen we voor optimale zichtbaarheid. Hierdoor ontstaat er gevoel voor de woning en is er meer aandacht voor zowel de woning als de omgeving. Het resultaat is dat uw huis gewilder wordt en voor een goede prijs verkocht kan worden. Daarvoor schakelen we professionals in die onder andere de volgende onderdelen verzorgen:

  • Professionele foto’s door vakfotograaf
  • 2D en 3D plattegronden
  • 360 graden foto’s
  • Bezichtigingsfilm
  • Funda-presentatie/ranking
  • RE/MAX Global voor de expat markt
  • Luxe brochure en digitale brochures
  • Promotie van een Kom En Kijk event
  • Optionele virtuele 3D tour (Matterport)

Stap 4

Bezichtigingen

De bezichtigingen worden georganiseerd door de verkoopmakelaar. Tijdens dit proces wordt u continu op de hoogte gehouden door de makelaar:

  • Afspraken inplannen
  • Verkoper is hierbij niet aanwezig
  • Bijzonderheden bespreken met kijkers
  • Luxe brochure meegeven/toesturen
  • Kijkers altijd om terugkoppeling vragen
  • Bespreken van bezichtigingen met eigenaar/ opdrachtgever

Stap 5

Biedingsproces

Na de bezichtiging volgt de onderhandeling en het biedingsproces. Iedere onderhandeling is uniek en dus anders. Wij ontvangen van de kijkers onder andere de ontbindende voorwaarden en de gewenste leverdatum. Het onderhandelen gebeurt altijd in overleg met u. Van belang zijn:

  • Iedere onderhandeling is uniek en dus anders
  • Altijd alles in overleg met de opdrachtgever
  • Niet alleen de prijs is belangrijk, ook de voorwaarden
  • Toetsing financiële middelen
  • Inplannen hypotheekgesprek

Stap 6

Juridische zaken

De notaris maakt een afspraak voor het tekenen. Voor de overdracht is er een eindinspectie, daarna gaan we naar de notaris. De makelaar ondersteunt u tijdens dit proces met:

  • Verzorgen juiste afspraken
  • Controleren koopovereenkomst en overige aktes

Stap 7

Sleuteloverdracht

De getekende koopakte, het identiteitsbewijs en allerlei andere belangrijke stukken gaan gekopieerd naar de notaris. U loopt samen met uw makelaar nog een keer alle gegevens door, waarna u definitief akkoord geeft. De sleuteloverdracht bestaat uit:

  • Eindinspectie van de woning
  • Onder andere opnemen meterstanden
  • Begeleiding bij de notaris
  • Overdracht van de sleutel

Stap 8

After sales

Deze stap omvat het volgende:

  • Evaluatiegesprek
  • Klantbeoordeling
  • Testimonial/reviews
  • Klanttevredenheidsenquête